Skip to content
Parta
Marketing na Instagramie

Marketing na Instagramie

10 czerwca 2019 23 września 2020 Marketing
parta

We współczesnych czasach mamy bardzo dużo możliwości prowadzenia skutecznego marketingu. Jeżeli posiadamy firmę lub dopiero zamierzamy pojawić się na rynku, warto się z nimi zapoznać. Dzięki skutecznym sztuczkom marketingowym możemy zbudować stabilną pozycję na rynku, zdobyć nowych klientów, zyskać wśród konkurencji. Duże możliwości dają nam portale społecznościowe, które wbrew ogólnemu przekonaniu, nie służą już jedynie do publikacji zdjęć i komunikacji ze znajomymi. W dobie wszechobecnego internetu stały się potężnym narzędziem zdobywania klientów https://www.pb-reklama.pl/stacje-paliw-.html. Pozwalają bardzo często w darmowy sposób, reklamować naszą firmę, dlatego warto z nich skorzystać. Analizując obecny rynek, trzeba zauważyć, że duży potencjał ma marketing na instagramie, który wśród wielu osób nie jest jeszcze aż tak oczywisty. Wydaje im się, iż z aplikacji korzystają jedynie osoby bardzo młode, służy jedynie do publikowania zdjęć i jako aplikacja mobilna niewiele może wnieść do życia firmy. Jest wręcz zupełnie inaczej. Jeżeli nasze usługi dopasowane są do posiadaczy instagramowych kont, powinniśmy w tym świcie zaistnieć i to jak najszybciej.

Kim są owi posiadacze?

Statystycznie rzecz biorąc, główną grupę stanowią kobiety, w przedziale wiekowym 18-29 lat. Ponieważ nie samą statystyką człowiek żyje, jeżeli odbiorcami naszych usług są mężczyźni w wieku 35 lat plus, nie bójmy się zaczynać naszej promocji na instagramie. Od czego zacząć? Najprościej od założenia konta firmowego. Pozornie ma ono podobny wygląd do konta prywatnego, ale posiada dodatkowo przydatne dla jego posiadacza funkcje. Są nimi na przykład wykresy, statystki i raporty z marketingowych działań, dzięki którym możemy sprawdzić, czy to, co robimy, przynosi zamierzony skutek. Na naszym profilu możemy umieścić imię i nazwisko, adres firmy, adres strony internetowe, jaką posiadamy, e-mail czy nawet numer telefonu. Gdy już posiadamy profil, trzeba zacząć publikować zdjęcia — dobre zdjęcia. Muszą być one tematyczne (na przykład przedstawiające oferowane produkty, życie firmy, ich produkcję). Powinny być ładne, estetyczne, minimalistyczne, wyraźne. Po prostu dobrze zrobione. Możemy zainwestować w lepszy sprzęt fotograficzny lub robić zdjęcia telefonem. Nie ma to większego znaczenia, najważniejsze, aby podobały się naszym odbiorcom. Warto korzystać z różnego rodzaju edytorów zdjęć, podstawowy mamy dostępny już na instagramie. Marketing na instagramie to chwytliwy podpis pod zdjęciem. Pamiętajmy, że jest on ograniczony do konkretnej liczby znaków, więc musimy go dobrze przemyśleć. Poza tym, użytkownicy instagrama nastawieni nie są na długą treść, ale na zdjęcia i krótki opis. Stawiamy zatem na jakość, a nie na ilość. W opisie warto się zareklamować, podać zalety produkty. Następnym krokiem są hasztagi, czyli podpis pod zdjęciem, pozwalający odnaleźć je szerszej grupie osób. Hasztagom warto poświecić chwilę, gdyż stanowią istotny element marketingu na instagramie. Powinny one być krótkie, zrozumiałe, łatwo zapamiętywane.

Co roku tworzona jest lista najbardziej rozpoznawalnych hasztagów. Warto się z nią zaznajomić i kilka dopasować o naszych zdjęć. Mamy wtedy duże szanse na potężny zasięg i trafienie do odpowiednich obserwatorów. Ilość hasztagów także jest odgórnie ograniczona, możemy umieścić ich maksymalnie trzydzieści, chociaż zalecana liczba to dziesięć lub piętnaście. Marketing na instagramie to także krótkie filmiki, tak zwane instastory. Weszły w życie stosunkowo niedawno, a pomysł na nie zaczerpnięty został ze SnapChata. Filmiki te są bardzo chętnie oglądane i zyskują na swojej popularności. Na naszym profilu zachowywane są przez 24 godziny, chyba że zapiszemy je w wyróżnionych relacjach. W tych krótkich filmikach możemy pokazać produkcję naszych produktów, zaprezentować usługi, zorganizować pogadankę dla klientów https://www.pb-reklama.pl/o-firmie.html. Obserwatorzy lubią bezpośredniość i poczucie, że nam na nich zależy. Warto korzystać z takich udogodnień jak instastory, gdyż idziemy wtedy za techniką, a followersi chętniej nas oglądają. Kolejnym krokiem w skutecznym marketingu na instagramie jest dbanie o naszych obserwatorów. Odpisujmy na komentarze, wiadomości, komentujmy zdjęcia innych użytkowników. Warto zadbać także o relacje z innymi firmami korzystającymi z marketingu na instagramie. W jaki sposób? Możemy pomyśleć o wzajemnej reklamie produktów, wymianie barterowej, komentowaniu swoich zdjęć i ocenie produktów, czy organizacji konkursów. Jest to naprawdę bardzo dobry sposób na zdobycie nowych obserwatorów, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Nie zapominajmy także o obserwowaniu profilów konkurencji, które mogą podsunąć nam wiele pomysłów. Marketing na instagramie zaistniał stosunkowo niedawno. W obecnej dobie walki o każdego klienta warto na nim zaistnieć. Nie jest to ani kosztowne, ani trudne, należy tylko poświecić chwilę czasu, aby poznać stosowne triki. Jeżeli uda nam się zastosować je odpowiednio, możemy nie tylko zaistnieć w social media na długie lata, ale także zyskać wielu nowych klientów, którzy przyniosą oczekiwane zyski.

Najnowsze wpisy

  • Czym jest psychoterapia indywidualna?
  • Telewizor Hyundai HL32272
  • Ile zarabia przewodnik turystyczny w Polsce?
  • Bezpieczne place zabaw dla dzieci
  • Najlepsza frezarka do pedicure

Archiwa

  • Kwiecień 2021
  • Marzec 2021
  • Luty 2021
  • Styczeń 2021
  • Grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • Październik 2020
  • Wrzesień 2020
  • Sierpień 2020
  • Lipiec 2020
  • Czerwiec 2020
  • Maj 2020
  • Lipiec 2019
  • Czerwiec 2019

Kategorie

  • akcesoria
  • Biznes
  • budownictwo
  • dieta'
  • Dom
  • Domy opieki
  • dziecko
  • Geologia
  • Hobby
  • komputery
  • Marketing
  • moda
  • motoryzacja
  • nieruchomości
  • podróże
  • stomatologia
  • technologia
  • Turystyka
  • uroda
  • usługi
  • wnętrza
  • wynajem samochodów
  • Zaproszenia
  • zdrowie
© 2021 - All rights reserved