Nowoczesna infrastruktura wystawiennicza w sklepach spożywczych

Biznes

Nowoczesna infrastruktura wystawiennicza w sklepach spożywczych

Lady sklepowe

Odpowiednia prezentacja towaru i stałe podwyższanie komfortu obsługi klienta, są teraz jednymi z kluczowych wyznaczników sukcesu w każdym lokalu usługowym i sklepie. Doskonale sobie z tego zdają sprawę właściciele wielkopowierzchniowych pawilonów, zatrudniając fachowców dbających o odpowiednie oświetlenie, ułożenie i rozmieszczenie produktów na terenie całej hali. Dla mniejszych punktów handlowych bardzo istotnym elementem wyposażenia są lady sklepowe. Przy większych marketach, ważną rolę odgrywają regały i inne miejsca służące do przechowywania. W każdym przypadku nie wolno zaniedbać prawidłowego ich zaaranżowania tak, aby klient odwiedzający to miejsce czuł, że jest tu mile widziany, a wszystkie oferowane dobra są dostępne właśnie dla niego.

Nowoczesny marketing

Lady sklepowe
Lady sklepowe

W dawnych czasach wystarczyło, że towar w ogóle był dostępny. Nieco później — na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych — sklepikarze zaczęli się trochę bardziej starać wobec konsumenta, a także konkurować między sobą. Można było to obserwować chociażby na przykładzie tego, jak mocno zmieniały się lady sklepowe do sklepu spożywczego. Tam, gdzie właściciel dbał o lokal i go rozwijał, przeprowadzono znaczący remont wraz z wymianą mebli. W miejscach nastawionych tylko na zysk ze stałych, najczęściej starszych klientów, nie zmieniało się dosłownie nic.

Tymczasem w obecnej chwili zakup całego wyposażenia do sklepu nie jest już ogromną inwestycją, a jedynie dość dużym wydatkiem. O to, aby dopieścić ten najbardziej namacalny, nowoczesny marketing, powinien zadbać każdy prowadzący działalność gospodarczą z lokalem. Punkt, w którym sprzedawane jest jedzenie, również ma taki obowiązek. Zakup starego, zużytego sprzętu nie będzie pozytywnie wpływał na wizerunek takiej placówki.

Lady sklepowe do sklepu spożywczego

Zasada, według której to sprzedawca ma dostęp do wszystkiego i towar podaje nowemu nabywcy, już dawno odeszła do lamusa. Nawet małe sklepy sieciowe są rozwiązywane w taki sposób, że klient ma szansę zapoznania się z tym, co chce kupić, a następnie dostarcza to do stanowiska kasjerskiego. W tym miejscu lady sklepowe mają ogromne znaczenie. Powinny być nie tylko bardzo wytrzymałe, odpowiednio szerokie i odporne na zalanie, ale też mieć sprytnie skonstruowaną przestrzeń frontową. Ów spryt polega na tym, że czołowa część nie jest płaska, a pokrywają ją niewielkie półki. Ich przeznaczeniem jest ułożenie niewielkich artykułów, które mogłyby nabywcę skusić na tuż przed opłaceniem rachunku. Najczęściej są to drobne przedmioty typu gumy do żucia, batoniki, czekoladki i inne słodycze. Z kolei nad ladą może znajdować się prawidłowo zabezpieczony pojemnik z papierosami. Przestrzeń za kasjerem powinna być wypełniona najdroższymi alkoholami mocnymi — sprzedawca obecnie podaje klientowi tylko te dwie używki.

Dawniej gazety, dziś terminal

Jeszcze dwie dekady temu, na ladach sklepowych najczęściej spotykało się różne tytuły gazet codziennych. Dziś już mało kto czyta tego typu prasę, ale wszyscy… płacą kartą. Dlatego nieodłącznym atrybutem drobnego sklepikarza są terminale płatnicze, umożliwiające płatności zbliżeniowe. Bez tego elegancki wystrój sklepu, piękne meble i świetne ułożenie towaru nie wystarczą, bo większość polaków już nie nosi ze sobą gotówki. Niesie to ze sobą pewną konsekwencję, oczywiście mowa o konieczności doprowadzenia zasilania i kabla sieciowego. Bardzo często pod blatem ukryty jest też komputer do wystawiania faktur. Oprócz tego musi zmieścić się jeszcze kasa fiskalna, a w lokalach z jedzeniem — waga. Wszystko to sprawia, że meble do sklepu powinny być opracowane z myślą o tego typu akcesoriach.

Nad ladą — obowiązkowy monitoring

Lady sklepowe do sklepu spożywczego są miejscami, na których zawiera się transakcje na linii konsument i sprzedawca. Warto, aby przewidzieć system monitoringu nie tylko na regały z towarem, ale przede wszystkim na sklepowy blat. Dzięki temu można uniknąć wielu nieprzyjemności związanych zarówno z nieuczciwymi pracownikami, jak i klientami. System monitoringu w takim położeniu powinien być przewidziany już zawczasu, najlepiej z wielogodzinnym zapisem danych w rejestratorze. Obowiązkowo trzeba pamiętać o poinformowaniu osób odwiedzających sklep, że ich zakupy spożywcze są monitorowane i nagrywane. Można to zrobić przykładowo za pomocą specjalnej naklejki na drzwi.

Zorganizowanie przestrzeni w lokalu w taki sposób, aby była przyjemna dla oka, mieściła jak najwięcej istotnych elementów i była przy tym wygodna w użyciu, to prawdziwa sztuka. Przed wyposażaniem punktu handlowego w lady sklepowe i inne elementy infrastruktury, trzeba zasięgnąć rady specjalisty, lub samemu dość mocno zgłębić temat. Przyjrzenie się tej dziedzinie daje szereg profitów, docelowo finansowych. Jeśli miejsce dysponuje ciekawym wyglądem, jest dobrze zaaranżowane i oświetlone, to klienci z chęcią wracają na ponowne zakupy. Stali bywalcy, których pod nasze drzwi ciągnie siła przyzwyczajenia, to jeden z największych skarbów w biznesie prowadzonym lokalnie, na niewielką skalę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *